Fogelnästen

Nu bjuder vi in till att starta fler Fogelnästen & bokcirklar på olika orter inom landet!

Nya Fogelnästen

Vill ni starta en ny bokcirkel på din ort så rekommenderar vi Ulrika Knutsons bok “Kvinnor på gränsen till genombrott”; om kvinnor, kunskap, vänskap och inte minst demokrati. En bra grund för att lära känna kvinnorna som jobbade för rösträtt och senare för aktivt medborgarskap, när de bland annat startade Fogelstad kvinnliga medborgarskola.

Fortsättningsnästen

Ett antal Fogelnästen har redan läst den nämnda boken när de träffats under året. De fortsätter att träffas i sina bokcirklar. Nästena fungerar självständigt och väljer själva vilka böcker de vill läsa och diskutera; böcker som handlar om demokrati, politik, miljö, fred, bildning och andra samhällsaktuella frågor.

Anmäl er bokcirkel, ert Fogelnäste

Varmt välkommen med anmälan av nya Fogelnästen/bokcirklar. Vi behöver veta var i landet ni befinner er, namn och e-post till deltagarna. Anmäl er i detta formulär. Under året uppdaterar vi de Fogelnästen som läser ”Kvinnor på Gränsen till genombrott” med information och pepp.

Är du medlem i Fogelstad vänförening men inte har någon bokcirkel att delta i? Då kan du anmäla dig direkt till Vänföreningen – info@fogelstadsvanforening.se – så försöker vi matcha dig till ett Fogelnäste, en bokcirkel i din närhet. Ange namn, e-postadress och ort där du bor.

Projektledare Gunnel Nelzén och Gunilla Larsdotter